Dziecięca Akademia Kulinarna 26.02.2022
2022-02-22
KONFERENCJA MADE FOR RESTAURANT Edycja New Generation – 28 czerwca, Sopot
2022-06-02

KONFERENCJA MADE FOR RESTAURANT

KONFERENCJA MADE FOR RESTAURANT

Edycja Responsibility – 28 marca, Warszawa

 

Odpowiedzialni TOP Twórcy Restauracji na scenie MADE FOR Restaurant

 

Jak w obliczu pandemii, wojny na Ukrainie, kryzysów i nieładu restaurator ma dbać o swój biznes, ludzi i środowisko? Jakie działania podejmować, aby się rozwijać i jednocześnie nie szkodzić innym? I dlaczego dziś gastronomia bez edukacji i nowoczesnych rozwiązań technologicznych nie ma szans na przetrwanie? Po odpowiedzi zapraszamy na konferencję hybrydową MADE FOR Restaurant, która odbędzie się 28 marca br. w hotelu Novotel Centrum w Warszawie. Poza TOP 10 Odpowiedzialnymi Restauratorami spotkamy znacznie szersze grono najlepszych w kraju restauratorów, wyróżnionych przez magazyn i ranking FORBES.  

 

Jak wynika z ostatniego raportu TMF Group „Global Business Complexity Index 2021”, nasz kraj zajął drugie miejsce w Europie i dziesiąte na świecie wśród państw, w których, m.in. ze względu na przepisy regulujące działalność gospodarczą, najtrudniej jest prowadzić biznes. Zwłaszcza, jeśli chodzi o biznes gastronomiczny, gdzie wciąż dostrzegamy braki kadrowe, sytuacji nie poprawia rosnąca inflacja, a na realne wsparcie od pogubionego rządu nie można liczyć. Organizując konferencję MADE FOR Restaurant, chcemy oddać głos  i też nagrodzić tych najbardziej odpowiedzialnych i  zaradnych TOP Restauratorów.

 

Tym razem wydarzenie będzie miało dwa etapy: konferencję i koktajl wieczorny, podczas którego poznamy zwycięzcę konkursu o stypendium biznesowe MADE FOR Restaurant – TOP Odpowiedzialnego Restauratora oraz TOP Influencera. Bezprecedensowo ogłoszony zostanie też ranking TOP 50 najlepszych restauratorów według magazynu FORBES. Poznamy nazwiska tych, którzy rozpoczynają listę najbardziej liczących się dzisiaj twórców restauracji.

 

Pierwsza w tym roku konferencja to aktualności z rynku oraz głos TOP 10 polskich Restauratorów, nominowanych w kategorii RESPONSIBILITY. Posłuchamy przedsiębiorców odpowiedzialnych za biznes, produkt, gospodarkę odpadami, za ekonomiczne zarządzanie, za przyszłość swoją oraz swoich ludzi. Poprosimy ekspertów biznesu o mikro- i makroekonomiczne „przepowiednie”, które pozwolą nam przygotować się na kolejne miesiące – zapowiada Agnieszka Małkiewicz, Prezes Zarządu FOR Solutions, organizatorka konferencji MADE FOR Restaurant.

 

Podczas wydarzenia zastanowimy się, czy cyrkularna gospodarka w restauracji ma sens i czy odpowiedzialność biznesowa i za środowisko to tematy na dzisiejsze trudne, bo pandemiczne i wojenne czasy? Miejsce wydarzenia, czyli Novotel Warszawa Centrum zostało wybrane nie przez przypadek. To ambasada zrównoważonych praktyk, o których będzie mówił Jakub Emanuel Malec (doradca AccorInvest) podczas jednego z wykładów, zainicjowanego przez EIT FOOD. Warsztat w tym temacie poprowadzi Katarzyna Młynarczyk (Socjomania, Handelek i Rebread). Jego tematycznym uzupełnieniem będzie degustacja menu w duchu less waste od nowego szefa kuchni wspomnianego hotelu – Shehaba Abdelaziz oraz pairing alkoholowy od Partnerów wydarzenia: Kinley i Chopin Vodka.

 

Zrównoważony rozwój i zgodność z zasadami etyki decydują o reputacji, wiarygodności i rozwoju każdej restauracji, a pespektywy pozafinansowe stają się dla nas coraz ważniejsze – zdradza Wojciech Kęsik, Dyrektor Generalny Novotel Warszawa Centrum, który przywita uczestników wydarzenia.

 

Kolejne punkty programu pozwolą uczestnikom zrozumieć zawiłości prawne, ekonomiczne i rynkowe. Tu ze wsparciem przyjdą eksperci panelu dyskusyjnego pod patronatem FORBES. Rozpoczniemy rozmowę o rozwoju i optymalizacji biznesowej restauracji, którą będziemy kontynuować po konferencji, już w kwietniu na Webinarze organizowanym wspólnie z firmą Aviko. W możliwościach technologicznych dzisiejszego rynku pomogą odnaleźć się partnerzy strategiczni konferencji Rational, Wintherhalter i Mojstolik.pl oraz ich goście. Nawiązywaniu nowych relacji służyć będzie biznesowy networking pod patronatem firmy Nespresso.

 

Idzie ład, czy nieład? – panel FORBES

 

Wspólnie z FORBES przygotowaliśmy panel dyskusyjny. Jakie zmiany już zaszły i co jeszcze się zmieni w polskim prawie, finansach oraz mikro – i makroekonomii? Czego możemy się spodziewać w związku z Nowym Ładem? Jakie konsekwencje będą miały jego zapisy dla branży HORECA? Jak ze zmianami na rynku radzą sobie inne państwa Europy? Tematy te przeanalizują Adriana Głuchowska z firmy AUDITOR, konsultantka dla klientów ZT Kruszwica – Bunge Polska i Akademii Mistrza, Marcin Mączyński z Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, Aleksandra Batko z Liebherr oraz Katarzyna Dębek z FORBES, która poprowadzi dyskusję.

Odpowiedzialny biznes to nowoczesny biznes

 

W codziennej pracy restauracji zdecydowanym ułatwieniem są nowoczesne technologie, przed których poznaniem często restauratorzy i szefowie bronią się, zasłaniając brakiem czasu. Przedstawimy argumenty, że dzisiaj to „must have” każdej nowocześniej i dochodowej restauracji. Pokażemy w pigułce, jak się odnaleźć w możliwościach technologicznych i sprzętowych, aby nie tracić pieniędzy na „stare i nieefektywne rozwiązania”.

 

  • Po pierwsze SPRZĘT

 

Anna Pycińska (Rational – partner Strategiczny konferencji) podkreśla, że – Tylko świeże spojrzenie pomoże zmierzyć się z aktualnymi wyzwaniami biznesu. Odpowiedzialna restauracji dba o pracowników, zapewniając im godne warunki pracy, bez obciążenia rutynowymi czynnościami, które mogą zostać powierzone nowoczesnemu wyposażeniu kuchni. Dba o środowisko oszczędzając energię, straty surowców, zużycie wody czy zapotrzebowanie na przestrzeń – opowiada ekspertka.

 

Z kolei Marcin Wajda (Winterhalter– partner Strategiczny konferencji) zauważa, że odpowiedzialność w dobie pandemii nabrała innego znaczenia. – W obecnych czasach optyka gości restauracji wyostrzyła się na wszystkie kwestie bezpieczeństwa zdrowotnego i higieny, które stały się właściwie nienegocjowalne. Mając na uwadze fakt, że aktualne ceny prądu i gazu bardzo mocno dają się restauratorom we znaki, jedynym słusznym rozwiązaniem jest przemyślana inwestycja w energooszczędny sprzęt, który w długiej perspektywie czasowej znacznie wpłynie na obniżenie kosztów. Tu wiedza o możliwościach technologicznych jest niezbędna – zaznacza.

 

  • Po drugie DIGITALIZACJA

 

Warto trzymać rękę na pulsie w kwestii digitalizacji pracy restauracji. Jeden z największych polskich restauratorów, Artur Jarczyński opowie, jak zmienia politykę rozliczania napiwków w swoich restauracjach dzięki aplikacji TIPTIP. O ułatwieniach w zarządzaniu kontaktem z gośćmi opowie Ewelina Sobiczewska (MojStolik.pl – partner Strategiczny konferencji), szkoląca rynek z aplikacji porządkującej komunikację restauracji i usprawniającej system rezerwacji stolików.

 

Motywacja i prestiż, czyli ranking TOP 50 Polskich Restauratorów według FORBES i FOR Solutions

 

Pandemia „przeczołgała” branżę HORECA, a obecnie za wschodnią granicą toczy się wojna, w której polscy restauratorzy biorą udział, wspierając uchodźców. To kolejne wyzwanie dla branży. Na rynku zostali ci wytrwali, kreatywni i mający stałą bazę Gości. Aby dodać wiary, siły do dalszej pracy i prestiżu branży, organizatorzy konferencji rozpoczęli współpracę z FORBES. Jej efektem będzie ranking TOP 50 polskich Restauratorów, opublikowany już w marcu. To precedens, bo zazwyczaj doceniamy szefów kuchni lub podziwiamy restauracje, których dotyczą rankingi. Czas na przedsiębiorców! – konkluduje Agnieszka Małkiewicz z FOR Solutions.

 

Lista TOP 50 Restauratorów FORBES’a powstaje we współpracy z profesjonalnym JURY oraz w oparciu o rekomendacje TOP Restauratorów z ubiegłorocznych edycji konferencji MADE FOR Restaurant. Nazwiska wyróżnionych przez FORBES i FOR Solutions twórców restauracji poznamy na konferencji 28 marca w Warszawie.

Już 14 marca poznamy TOP 10 Odpowiedzialnych Twórców Restauracji

 

Niezależnie od rankingu FORBES, wskazujemy TOP Odpowiedzialnych Restauratorów 2022 Roku, aby szerzyć dobre praktyki i dać szansę tym najlepszym opowiedzieć o swoich działaniach biznesowych na scenie MADE FOR Restaurant. Poznamy ich nazwiska już 14 marca i od tego dnia będzie można oddawać głosy na swoich faworytów, spośród których najbardziej doceniony otrzyma stypendium finansowe. Nazwisko zwycięzcy poznamy w dniu konferencji, 28 marca na wieczornym koktajlu.

Restaurator to dla nas nie tylko twórca konceptu gastronomicznego. To przedsiębiorca stojący na straży lojalności swoich pracowników, dochodowego funkcjonowania biznesu, nawet w obliczu kryzysu. To autor miejsca z misją, który musi myśleć o środowisku, bo gastro to biznes mocno go zanieczyszczający. Dlatego ta edycja konferencji odbędzie się pod hasłem RESPONSIBILITY. – kontynuuje Agnieszka Małkiewicz.

W jury przyznającym nagrody zasiądą dziennikarze i blogerzy kulinarni, przedstawiciele partnerskich firm oraz eksperci biznesowi. Wśród nagród w konkursie o stypendium biznesowe w kategorii Responsibility są:

5000 zł w gotówce dla restauratora i jego zespołu

zaproszenie na JRE International Congress, który odbędzie się 11 i 12 września w Berlinie

tour po warszawskich restauracjach, z noclegiem w hotelu Mamaison Hotel Le Regina w Warszawie i opowieścią kulinarną od Warszawskiej Organizacji Turystycznej

3 kolacje w restauracjach – ambasadach aplikacji MojStolik.pl oraz tablet i abonament roczny na system do zarządzania rezerwacjami

– wartościowy prezent rzeczowy od firmy Chopin Vodka i inne.

 

Sponsorzy nagród to FOR Solutions – organizator konkursu, Partnerzy Strategiczni konferencji MADE FOR Restaurant 28.03.2022 r., Warszawa: Rational, Winterhalter i MojStolik.pl; Partnerzy Biznesowi: Aviko HoReCa Polska, Chopin Vodka, KINLEY, ZT Kruszwica, Bunge Polska, Liebherr, Nespresso, Partner Center Horeca, SM Spomlek, Transgourmet i Selgros Cash&Carry oraz Unilever; Partnerzy Merytoryczni: Warszawska Organizacja Turystyczna i JRE – Jeunes Restaurateurs.

 

MADE FOR Restaurant to networking najsilniejszych przedsiębiorców w branży

 

Udział w konferencji i wieczornym koktajlu, które odbędą się w hotelu Novotel Warszawa Centrum lub w konferencji on-line jest bezpłatny dla właścicieli i pracowników lokali gastronomicznych. Dla producentów, sprzedawców, dostawców produktów i usług dla branży HORECA oraz pozostałych przedstawicieli rynku gastronomicznego bilety wstępu kosztują 120 zł za udział w wydarzeniu on-line oraz 250 zł za wydarzenie stacjonarne. Media, które chcą wziąć udział w wydarzeniu, muszą uzyskać akredytację od organizatora. W tym celu należy napisać wiadomość na adres: kkawka@forsolutions.pl lub aborysiak@forsolutions.pl.

 

Wszyscy zarejestrowani na konferencję uczestnicy otrzymują dostęp do materiałów i nagrań z wydarzenia, aż do 28 kwietnia 2022 r.

 

 

***

Konferencja hybrydowa MADE FOR Restaurant, edycja RESPONSIBILITY – poniedziałek, 28 marca godz. 12:00 – 22:00, Novotel Warszawa Centrum

 

Strona WWW konferencji, Program wydarzenia i sprzedaż biletów na stronie: https://forsolutions.pl/made-for-restaurant-responsibility/

Bezpłatna rejestracja na stronie:
https://meeting15.com/pl/join-event/for-solutions-made-for-restaurant

 

Wydarzenie na Facebooku Konferencja hybrydowa MADE FOR Restaurant – RESPONSIBILITY, Warszawa: https://www.facebook.com/events/1227968487730071

 

 

***

Organizatorem wydarzenia jest FOR Solutions: https://forsolutions.pl/

 

FOR Solutions to agencja komunikacji i kreowania wydarzeń dla branży Food & HORECA. W swojej codziennej pracy agencja FOR buduje strategie marketingowe, zajmuje się działaniami PR, obmyśla niestandardowe wydarzenia, inicjuje spotkania i buduje relacje. W tym celu stworzono MADE FOR Restaurant, cykl biznesowych spotkań, które będą rozwijane z jeszcze większą determinacją.

***

Partner Organziacyjny: Novotel Warszawa Centrum
Partnerzy Merytoryczni: Akademia Leona Koźmińskiego, EIT Food, JRE – Jeunes Restaurateurs, Warszawska Organizacja Turystyczna

Partnerzy Strategiczni: MojStolik.pl, Rational i Winterhalter

Partnerzy Biznesowi: Aviko HoReCa Polska, Chopin Vodka, KINLEY, ZT Kruszwica, Bunge Polska, Liebherr, Nespresso, Partner Center Horeca, SM Spomlek, Transgourmet i Selgros Cash&Carry oraz Unilever.

 

 

***
Kontakt dla mediów:

Angelika Borysiak,
aborysiak@forsolutions.pl